Thesaurus DOCautisme
|
Documents disponibles (1174)
![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Marie STIEVENART, Auteur ; Estelle DAUVISTER, Auteur ; C. LAMBERT, Auteur ; Trecy MARTINEZ-PEREZ, Auteur |Les parents influencent le développement langagier de leur enfant via les interactions qu'ils ont avec lui dès sa naissance. De nombreuses études montrent que les pratiques parentales sont influencées par le sentiment de compétence parentale (SC[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Valérie COURCHESNE, Auteur ; Rackeb TESFAYE, Auteur |Au cours des six dernières années, des chercheurs participant à la plus grande étude sur l'autisme au Canada ont collaboré avec des familles et des jeunes autistes pour élaborer le projet Parole aux autistes ('Autism Voices' en anglais). [extrai[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Sophia DRAAOUI, Auteur |Les résultats indiquent donc que la trajectoire développementale du raisonnement fluide est similaire chez les enfants autistes et les enfants typiques, mais aussi qu’ils présentent de meilleures performances lorsqu’ils doivent répondre à des pr[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Françoise JOSEPH, Auteur ; C. SANCHEZ, Auteur ; L. RAFFIER, Auteur ; Thiébaut-Noël WILLIG, Auteur |La mise en œuvre des recommandations de la Haute autorité de santé (HAS) sur le parcours de santé sur les troubles spécifiques du langage et des apprentissages (TSLA) s'est traduite en Occitanie par le lancement d'une expérimentation innovante a[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Anton BORISSOV, Auteur ; Ioannis BAKOLIS, Auteur ; Bethlehem TEKOLA, Auteur ; Mersha KINFE, Auteur ; Caterina CECCARELLI, Auteur ; Fikirte GIRMA, Auteur ; Rehana ABDURAHMAN, Auteur ; Tigist ZERIHUN, Auteur ; Charlotte HANLON, Auteur ; Rosa A. HOEKSTRA, Auteur |Although most children with autism and other neurodevelopmental disorders live in low- and middle-income countries, assessment tools are lacking in these settings. This study aims to culturally adapt and validate two questionnaires for use in Et[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Kristen MULLER, Auteur ; Nancy BRADY, Auteur ; Kandace K. FLEMING, Auteur |It is difficult to measure language comprehension abilities in autistic children who have limited expressive language skills. Results from available assessments may underestimate autistic children’s receptive language skills. The primary purpose[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Jon H. SISSONS, Auteur ; Elise BLAKEMORE, Auteur ; Hannah SHAFI, Auteur ; Naomi SKOTNY, Auteur ; Donna M. LLOYD, Auteur |Children with autism typically experience difficulties interacting socially with others when compared to their non-autistic peers. Establishing how effective interventions are for improving social functioning is important to help inform what sho[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Olivia J. LINDLY, Auteur ; Amy M. SHUI, Auteur ; Noa M. STOTTS, Auteur ; Karen A. KUHLTHAU, Auteur |Elevated caregiver strain is common and linked to poor health in parents of children with autism. Yet, little research has examined caregiver strain longitudinally and in geographically diverse samples of parents whose children have autism. This[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Amira T. MASRI, Auteur ; Arwa NASIR, Auteur ; Fatima IRSHAID, Auteur ; Farah ALOMARI, Auteur ; Aya IRSHAID, Auteur ; Abdelkarim AL-QUDAH, Auteur ; Omar NAFI, Auteur ; Miral ALMOMANI, Auteur |Autism is the most common neurodevelopmental disorder in children worldwide. Genetic factors play an important role in the risk of developing autism. Determining the genetic cause of autism is key to understanding the biological processes that l[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Megan E. GOLSON, Auteur ; Cassity R. HAVERKAMP, Auteur ; Maryellen BRUNSON MCCLAIN, Auteur ; Sarah E. SCHWARTZ, Auteur ; Jennifer HA, Auteur ; Bryn HARRIS, Auteur ; Kandice J. BENALLIE, Auteur |Although the prevalence of autism continues to rise, identification disparities across race/ethnicity and gender persist in schools. The under- and overidentification of specific populations receiving special education services under the classif[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Myriam CASSEUS, Auteur |Autism spectrum disorder and attention deficit/hyperactivity disorder are neurodevelopmental disorders that often co-occur in children. However, there are few large, nationally representative studies examining the prevalence of cooccurring autis[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Samantha MAJOR, Auteur ; Dmitry ISAEV, Auteur ; Jordan GRAPEL, Auteur ; Todd CALNAN, Auteur ; Elena TENENBAUM, Auteur ; Kimberly CARPENTER, Auteur ; Lauren FRANZ, Auteur ; Jill HOWARD, Auteur ; Saritha VERMEER, Auteur ; Guillermo SAPIRO, Auteur ; Michael MURIAS, Auteur ; Geraldine DAWSON, Auteur |Prior eye-tracking studies involving autistic individuals have focused on total looking time or proportion of looking time to key regions of interest. These studies have not examined another important feature, the ability to sustain attention to[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Xue-Ke SONG, Auteur ; Wing-Chee SO, Auteur |Studies of language development in children with autism spectrum disorder (ASD) have been primarily focused on the influence of child-based factors such as autism traits, IQ, and initial language skills. Yet the findings of these studies are inc[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Katy L. UNWIN, Auteur ; Georgina POWELL, Auteur ; Catherine R.G. JONES, Auteur |Multi-Sensory Environments (also called sensory or Snoezelen® rooms) are specialised spaces that contain equipment to modify the environment. They are commonly used in special-needs schools with autistic children, but empirical investigation int[...]![]()
Article : Texte imprimé et/ou numérique
Muideen O. BAKARE, Auteur ; Thomas W. FRAZIER, Auteur ; Arun KARPUR, Auteur ; Amina ABUBAKAR, Auteur ; Moses KACHAMA NYONGESA, Auteur ; Paul MURIMU MWANGI, Auteur ; Pamela DIXON, Auteur ; Izma KHALIQ, Auteur ; Natalie K. GASE, Auteur ; Jonathan SANDSTROM, Auteur ; Nwanze OKIDEGBE, Auteur ; Michael ROSANOFF, Auteur ; Kerim M. MUNIR, Auteur ; Andy SHIH, Auteur |Early intervention for individuals with autism spectrum disorder (ASD) is dependent on reliable methods for early detection. Screening for ASD symptoms is an important strategy in low- and middle-income countries that often lack adequate service[...]